Często słyszymy, że liczy się dobre wrażenie. Szczególnie jest ono ważne w kontaktach biznesowych. Jeśli chcemy być odbierani jako osoby profesjonalne i godne zaufania, powinny o tym świadczyć nasze zachowanie, ubiór ale również wizytówki jakimi się posługujemy.
Wizytówka, inaczej zwana biletem wizytowym jest nieodłącznym elementem biznesowej etykiety. Spełnia kilka zasadniczych funkcji: przedstawia nas, przekazuje informacje o tym, jak najłatwiej się z nami skontaktować, a także w trakcie rozmowy może ułatwić naszemu rozmowy zapamiętanie naszego imienia.
Wyobraźmy sobie dwie sytuacje. W pierwszej jesteś na spotkaniu biznesowym, poznajesz osobę która chciałaby z Tobą nawiązać współpracę i prosi Cię o wizytówkę. Okazuje się, że nie masz wizytówek. Jak się wtedy poczujesz?
Najczęściej zaczyna się rozpaczliwe poszukiwanie kawałka papieru, aby zapisać swój numer telefonu lub adres e-mail. Jednak cały czas towarzyszyć nam będzie uczucie, że chyba jednak nie wykazaliśmy się profesjonalizmem w tym zakresie. Dodatkowo pojawi się obawa o zgubienie karteczki. Dużo prościej byłoby mieć plik własnych eleganckich wizytówek.
W drugiej sytuacji, postaw się po przeciwnej stronie. Na spotkaniu biznesowym poznajesz osobę, z którą chcesz nawiązać współpracę i teraz to Ty prosisz o wizytówkę. Otrzymujesz cienki, pognieciony i zabrudzony bilet wizytówkowy. Co sobie pomyślisz?
Można stwierdzić, że może ktoś miał ostatnią wizytówkę ale możesz tez pomyśleć, że ta osoba nie jest kompetentna, skoro nie potrafi zadbać o własny wizerunek.
Dlatego należy zadbać, aby nasze wizytówki były profesjonalne, czyli wydrukowane na dobrej jakości papierze, nie rozmazywały się, nie były brudne ani pogniecione i co najważniejsze aby zawierały aktualne dane kontaktowe.
Ważne jest też to, aby wizytówki były czytelne i elegancje. Im ciekawsze wizytówki tym większa szansa, że zostaniemy zapamiętani. O zasadach przygotowywania profesjonalnych wizytówek w kolejnym wpisie.