Społeczeństwo zmediatyzowane, w jakim obecnie żyjemy, nastawione jest głównie na odbiór graficzny. Znacznie lepiej na wyobraźnię działają nam obrazy, filmy, multimedialne prezentacje. Obejmuje to większość branż na rynku, także wizytówki, które stają się coraz bardziej kreatywne i nietypowe, by zostać zapamiętane przez potencjalnego klienta.
Przyciągnąć wzrok
Głównym zadaniem wizytówki jest zostać zapamiętaną i przysporzyć firmie kolejnego klienta. Chociaż ciągle produkowane są i sprawdzają się te wyposażone tylko w tekst, to coraz częściej pojawiają się na nich zdjęcia, ciekawe czcionki czy grafiki. To metoda, która pozwala na pozostanie w pamięci, zwrócenie uwagi na ofertę firmy – popularność opartej na obrazkach treści w Internecie zdaje się popierać tę tezę. Wciąż poszukujmy jednak innych rozwiązań, bardziej nietypowych, nieszablonowych, które zyskają uznanie. Stąd biorą się kolejne coraz dziwniejsze innowacje.
Mnogość materiałów
W branży wizytówek wykorzystano do ich tworzenia już chyba każdy z dostępnych na naszej planecie surowiec. Zaczęło się od papieru, ale wkrótce przestało to wystarczać i obecnie możemy obserwować wizytówki metalowe, drewniane czy gumowe. Znany jest też przykład wykorzystania tkanin jako kart biznesowych – w zasadzie nie obowiązują tutaj żadne ograniczenia. Niemniej mimo tego że ciągle najbardziej popularne są wizytówki papierowe, klasyczne, to jednak i one zgodnie z zapotrzebowaniem zmieniają się, a ich rolę przejmują nawet przedmioty, z którymi mamy do czynienia na co dzień.
A może klamerka?
O tym, że w roli wizytówki sprawdzi się każdy przedmiot, może poświadczyć wykorzystanie klamerki do bielizny w tej roli. W tym wypadku wykraczamy już poza standardy prostokątnego kartonika czy nawet metalowej płytki i korzystamy z przedmiotów codziennego użytku. Karta do gry, grzebień – każdy z tych przedmiotów może nadać się na wizytówkę, pod warunkiem że zgrabnie zostanie połączony z branżą, którą reprezentuje. Klamerka reklamą pralni? Grzebień fryzjera? Proste rozwiązania są zazwyczaj najlepsze, a wizytówki w takich nietypowych formach podbijają wszelkie rankingi najbardziej kreatywnych kart biznesowych. Miejmy na uwadze, że chociaż każdy z tych pomysłów jest dobry i zarówno papierowe kartoniki, jak i grzebień spełniają rolę naszej wizytówki, to nie każdy zmieści się do portfela.
Kolejne ciekawe przykłady wizytówek przytoczymy w kolejnych wpisach.