Skup się na kliencie

Dla każdej firmy największym sukcesem, a zarazem elementem, który zapewnia jej rację bytu, jest posiadanie sporej rzeszy klientów. To w naszej gestii jako usługodawcy jest zarówno dbanie o pozyskiwanie tych nowych, jak i zadowolenie korzystających już z naszych usług osób. Dlatego musimy starać się, żeby jak najwięcej osób do nas powracało i pamiętało, że oferowane przez nas usługi są na wysokim poziomie.

Niech klient wraca

Okazuje się, że spore znaczenie mają niewielkie rzeczy, wręcz szczegóły, które dla klienta są ważne i dają mu poczucie tego, że firma nie tylko pragnie zysku, ale również jego zadowolenia. Zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych może się przydać personalizowanie strony internetowej – dopasowywanie promocji pod osobę czy nawet urodzinowe życzenia. W przypadku promocji dla klienta, popularne są ostatnio kody rabatowe – postarajmy się, żeby były one dostosowane do zapotrzebowań osoby, która korzysta z naszych usług. Szablonowe kupony wysyłane do wszystkich sprawią, że klient nie odczuje zainteresowania i opieki w taki sposób, w jaki otrzyma ją przy dopasowanym do jego potrzeb rabacie. Pamiętać należy także oczywiście o takich sprawach jak sprawowanie pieczy nad naszą stroną – również w mediach społecznościowych. To najczęsciej tam padają wszystkie pytania, które mają do nas potencjalni klienci, zadbajmy więc o odpowiednią komunikację.

Zainteresowanie jest kluczowe

Chcąc odnieść sukces, nie możemy zapominać o naszym kliencie od razu po zawarciu czy zakończeniu transakcji. Zawsze przecież może okazać się, że klient jest niezadowolony i przedmiot zwróci. Musimy cały czas monitorować proces i mieć pewność, że konsument będzie zadowolony. Przy sprzedaży wysyłkowej musimy zwrócić uwagę na wiele spraw, a jedną z nich jest tak błaha kwestia, jaką mogłaby okazać się metoda pakowania paczki. Postawmy się sami na miejscu klienta i pomyślmy, czy tak wyglądająca paczka i jej nadawca zdobyłaby nasze zaufanie. Musimy szczelnie, a zarazem estetycznie i pewnie zapakować nasz produkt, aby nie uległ zniszczeniu i trafił do kupującego w nienaruszonym stanie. Miłym akcentem jest dodawanie czegoś do paczek – drobiazgu, darmowej próbki czy kuponu, która jednak na pewno klientowi się spodoba. Dobry pomysł to także dodanie katalogu czy ulotek do przesyłki – zapoznanie się z ofertą może pomóc nam zyskać kolejne transakcje. A już personalizowanie paczki, dołączenie listu czy kartki na urodziny dla kontrahenta to naprawdę miłe gesty, które zaskarbią nam sympatię i zaufanie.

Nie wszyscy są zadowoleni

Miejmy też na uwadze, że nie zawsze wszyscy będą zadowoleni z naszych usług. Dlatego bardzo istotne jest to, w jaki sposób podejdziemy do transakcji nieudanych. Musimy starać się działać w ten sposób, aby wszyscy byli zadowoleni z rezultatu i nikt nie był pokrzywdzony. Może jakiś gratis, darmowa wysyłka czy kupon rabatowy? Nie zaniedbujmy też w takich sytuacjach kontaktu z klientem, bo uzna on, że jest ignorowany. Pamiętajmy, że zła opinia może rozejść się bardzo szybko, a tego chyba nie chcemy?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *