Marketing sensoryczny od wielu lat cieszy się rosnącym powodzeniem. Nic w tym dziwnego, dzięki przemyślanym technikom potrafi wywołać odpowiednie skojarzenia związane z marką, wpływać na decyzje konsumentów i realizować strategie długoterminowe. O atrakcyjności sensorycznej w dużej mierze decyduje wygląd zewnętrzy, a więc kształt, wielkość, faktura. Jednak ponad wszystko kluczową rolę zdaje się odgrywać zastosowana barwa.
Zmysły na sprzedaż
Dobór odpowiedniego koloru odgrywa fundamentalną rolę w opracowywaniu tożsamości wizualnej każdego przedsiębiorstwa. Raz wytypowany przez lata będzie reprezentował naszą działalność, poprzez pojawianie się na wizytówkach, materiałach reklamowych czy drukach firmowych. Jego znaczeniu warto poświęcić kilka minut, ponieważ odpowiednio dobrany, ma szansę stać się skutecznym rzecznikiem naszych działań w oczach otoczenia.
Kolory stanowią olbrzymie narzędzie psychologii sprzedaży. Ich postrzeganie jest ściśle związane z doświadczeniem sensorycznym, które każdy z nas poddaje osobistej analizie. Właściwa kombinacja środków działających na ludzkie zmysły sprawia, że przywiązanie do marki nabiera emocjonalnego charakteru. Poprzedni z wpisów dotyczących psychologii barw w biznesie, traktował o symbolice czerwieni. Tym razem przyjrzyjmy się korzyściom, jakie możemy odnieść decydując się na kolor zielony.
Co mówi nam kolor?
W psychologii barw użycie zieleni niezmiennie kojarzone jest z radością, energią i siłami witalnymi. Od nasyconej, aż po jej pastelowe odcienie, uważana jest za przedstawicielkę matki natury, a więc życia, wzrostu i zdrowia.
Zieleń ma działanie kojące. W przeciwieństwie do koloru czerwonego jest symbolem bezpieczeństwa i symetrii.
To także barwa, która przywodzi na myśl pieniądze i bogacenie się. Przywołując wrażenie dobrobytu i stabilności finansowej, skutecznie dopełnia symbolikę poczucia bezpieczeństwa.
Jej ciemna nuta kojarzona jest z prestiżem, konserwatywnym podejściem oraz mocnym stylem zarządzania. Oliwkowy odcień komunikuje pokój oraz nadzieję, związaną z biblijną i mitologiczną symboliką gałązki oliwnej. Użycie jasnej zieleni to odwieczny znak młodzieńczego zapału i energii.
Zieleń w warunkach naturalnych
W biznesie zieleń zarezerwowana jest dla działalności związanych z ekologią oraz zdrowiem. Idealnie sprawdzi się w promowaniu usług dietetycznych czy sklepów ze zdrową żywnością.
Kolor ten, jak żaden inny nadaje się do promowania akcji społecznych. Wyzwala, bowiem poczucie współuczestnictwa i zaangażowania.
Zieleń użyta jako przewodnia barwa strony internetowej, dominujący element Twojej wizytówki czy wystrój wnętrza sklepowego, ma szansę stać się symbolem oddalonej od stresów przystani, w której wizyta pozwoli przywrócić utraconą w codziennym pędzie życia energię.
Poniżej kilka przykładów firm, których specjaliści z całą pewnością w technikach marketingowych zieloni nie byli i z trwającym do dnia dzisiejszego powodzeniem korzystają z zalet niniejszej barwy:
I porcja zielonych wizytówek naszego autorstwa: